ACTIVITATE DE JOB SHADOWING
- Observare la ora de Patrimoniul cultural si istoric al regiunii Andaluzia la clasa a X-a. Sarcina de lucru a fost identificarea si clasificarea în funcție de anumite criterii indicate de profesor a unor elemente de arhitectura universală in relație cu arhitectura andaluza.
- Observare la ora de Engleză, clasa a VII-a, la lecția ”A spy in the house”. Tipul lecției: analiza de text si rezolvare de exerciții.
- Discuții legate de specializările școlii vizitate. Compararea sistemelor de învățământ din cele 2 instituții partenere.
- Discuții cu directorul si directorul adjunct despre organigrama școlii, structura cursurilor, curricula școlii, specificul școlii și al mediului sociocultural al instituției gazdă.
- Vizitarea laboratorului de științe din școală. Această prezentare a fost realizată de către profesorii de specialitate (fizică, chimie, biologie). Au fost prezentate și proiectele si concursurile internaționale la care au participat elevii școlii, inclusiv experimentele de cristalizare pe care le efectuează elevii de liceu și care au adus premii internaționale școlii gazdă.
Marti, 12 martie 2024:
- Tur ghidat, de documentare istorică, culturală și socială al comune al comunei Canjayar. A fost condus de profesorii școlii gazdă. A fost prezentat drumul crucii, biserica Santa Cruz, istoricul acestei bisericii și semnificația etimologică a numelui acesteia. S-a prezentat istoria comunei, influenta maura asupra tuturor aspectelor vieții comunei, cucerirea napoleoniana si războiul civil.
Asistențe la ora de biologie/geologie clasa a VI-a, in sistem CLIL. Titlul lecției: Atmosferași straturile ei /biodiversitatea.
Asistenta la orele de fizica unde s-a urmarit o lectie de recapitulare, de rezolvare de probleme pentru examenele finale si o lectie de optică .
Asistențe la ora de Desen tehnic, clasa a XII-a. Titlul: Intersectia dintre o dreapta si un obiect tridimensional regulat (prisma hexagonala, con) și tripla proiectie ortogonala a acesteia.Asistențe la ora de Istorie în situ, la biserica Ermita de San Blas 1880 situată în cel mai înalt punct al comunei.Participarea la seminarul pentru prezentarea proiectului de tip STEAM, ”Aldea”, al provinciei Andaluzia care tratează dezvoltarea sustenabilă a zonei (gradina sustenabila, repopulare botanică, reciclarea materialelor).Participarea la lecția de Istorie si Istoria Artei, sustinuta de profesorul de istorie al scolii gazda prin vizitarea catedralei La Virgen del Mar, a teatrului Cervantes.
- Asistenta la ora de limba spaniola pentru elevii proveniti din familii imigrante din
Ucraina, Maroc si Franta. Lecția a avut ca scop integrarea acestor elevi in clasele scolii gazda si invatarea limbii spaniole de catre acesti elevi.
- Discutii depre schimbarile din noua
lege a educatiei din cele doua tari, adaptarea scolii pentru copiii cu cerinte
educationale speciale, despre rolul institutilor superioare in suportul educatiei din
comunitatile rurale si nu numai.
- Oservarea lectiei de chimie, cu o tema de investigare prin experiment si
pregatirea participarii la un concurs organizat de facultatea de chimie din
Almeria. Discutii despre festivalurile de Stiinte din cele doua orase.
-
Vizita la Centrul de interpretare patrimoniala
Almeria. Descoperirea de noi cunoastinte despre istoria orasului Almeria de la infiintaresa si pana in zilele noastre.
Joi, 14 martie 2024:
- Participarea la un seminar sustinut de 3 inspectori din Almeria. In acest seminar au fost prezentate: 1. Structura de organizare a sistemului de invatamant din Spania – pe nivele de educatie, incepand de la nivelul educatiei prescolare si pana la educatia postuniversitara.
2. Proiectul special creat de autoritatile din provincia Andaluzia, pentru implementarea in scolile provinciei a unor programe de constientizare si dezvoltare a unor competente legate de dezvoltarea sustenabila a societatii si de conservare si protejare a mediului.
3. Organizare invatamantului pentru elevii cu cerinte
educationale speciale. Acest sistem seamana mult cu cel din Romanaia. In
functie de severitatea si titul deficienteleor, elevii sunt inclusi in clase
normale, unde unii dintre ei au profesori asistenti. Cei cu cerinte
educationale mai accentuate sunt repartizati in scoli speciale. La finalul
seminarului a avut loc o sesiune de intrebari si raspunsuri unde inspectorii
spanioli au raspuns intrebarilor profesorilor din Romania.
- Vizitarea Sitului arheologic Los Millares - epoca cuprului/ asezaminte fortificate.
- Vizita la Scoala Superioara de Arta si
Design Carlos Perez din Almeria.
Coordonatorul Erasmus al scolii a prezentat scoala si ne-a condus prin toate
atelierele de specialitate ale scolii (pictura, ceramica, design ambiental si
industrial), precum si prin salile de cursuri.
Vizitarea celei mai vechi cetati maure din Europa, cetatea de la Granada. Vizitarea orasului Granada. Descoperirea unor noi cunostinte despre istoria, civilzatia si viata unor civilizatii care au trait in aceste teritorii.
-
Comentarii
Trimiteți un comentariu